trudności podczas odpalania (1,9 TDI 2000 90KM AGR -)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vanguard
    Classic
    • 2006
    • 26

    trudności podczas odpalania (1,9 TDI 2000 90KM AGR -)

    Najlepiej to akumulator był (jest) chroniony w Skodzie serii 105,120
  • yyahyoo
    Ambiente
    • 2005
    • 200

    #2
    trudności podczas odpalania (1,9 TDI 2000 90KM AGR -)

    Witam,

    ponieważ nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w wyszukiwarce proszę Was o pomoc.

    Moja Skodzianka po nocnym lub dłuższym staniu ma problem z odpaleniem. Niby odpala za 1 razem, ale trzeba ją kręcic z 15 sek zanim zaskoczy :?

    najgorsze, że problem nie pojawia się zawsze. Wtedy byoby łatwiej: VAg, serwis itp a tak to nawet trudno przewidzieć jak jej się zachce odpalić :evil:

    sprawdzony aku, rozrusznik, ładowanie i wszystko OK. Świece - wymieniony komplet 15 000 km temu. Dymów przyodpalaniu nie ma...

    Co jest grane??

    Macie jakiś pomysł???
    yyahyoo

    Komentarz

    • dzony
      Ambiente
      • 2005
      • 111

      #3
      podczepie sie do temetu
      mam dokładnie taki sam problem..tylko ja mam 1.9 TDI ALH..auto ma rok i 22 tysiące przejechane..więc nie sądze aby to był akumulator..tym bardziej ze zjawisko występuje tylko przy pierwszym odpalenieu po nocy..wydaje mi sie ze kontrolka od świec żarowych gaśnie szybciej niż kiedyś...właściewie to po około 3 sekundach..a rano jest zimno (szron na szybach)
      "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

      176Km 343Nm
      hamulce 312mm przód i 256mm tył

      Komentarz

      • daroo
        Rider
        • 2006
        • 315

        #4
        sprwdz czy nie masz jakiegos bledu w oprogramowaniu sterownika ja mialem ten sam problem z cieplym reaktorem tyle ze aso skoda nie zrobi tego jesli nie staniesz nad nimi z pala :evil:
        AGR'00 123KM/264Nm

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          @yyahyoo - jeśli problem nie pojawia się zawsze to zobacz czy przypadkiem układ paliwowy się nie zapowietrza z powodu nieszczelnego o-ringu przy filtrze paliwa (jeden bąbelek powietrza w rurce jest ok, jak jest więcej to lipa)

          @dzony - sprawdź czujnik temperatury silnika, potrzebny jest do tego VAG
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • yyahyoo
            Ambiente
            • 2005
            • 200

            #6
            o-ring przy filtrze sprawdzony - jest 1 bąbelek (taki ok 1 cm jak sie rozpłaszczy )

            nastapiła zmiana w zapalaniu - teraz zaraza nie chce zapalac codziennie jak jest zimna, ale tylko za pierwszym razem. Kręci tak z 10 sek i zapala. Jaksię ja wyłączy (zaraz po odpaleniu) i odpali drugi raz to odpala w 0,5 sek :roll:

            nic z tego nie rozumiem :evil:

            co to może być?
            yyahyoo

            Komentarz

            • zefirstorm
              Ambiente
              • 2006
              • 152

              #7
              a filtr paliwa nowy masz?
              ja miałem tak gdy filtr miał 40kkm po wymianie wszystko ok...
              ASV 147PS@307Nm

              Komentarz

              • yyahyoo
                Ambiente
                • 2005
                • 200

                #8
                - filtr paliwa ma niecałe 7.000km
                - aku Bosch zakupiony sty-2006
                - świece - ok. 15.000 km

                co jest ?? :evil:
                yyahyoo

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Sprawdz filtr moze byc nowy a bedzie do kitu tak dzieje sie z Filtronem a po 7k km moglas zatankowac kiepskie paliwo i filterek zapchany moja rada kup nowy filtr i daj znac czy cos sie zmienilo
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • karlos65
                    Classic
                    • 2006
                    • 2

                    #10
                    mam podobny problem tylko że mój silnik jak jest zimny to odpala ok jak jest chociaż raz odpalony trzeba dłużej kręcić tak jakby odcieło paliwo a potem go dostał

                    Komentarz

                    • Jans
                      Drive
                      • 2005
                      • 53

                      #11
                      mi zakładali w sobote nowy filtr paliwa i powiedzieli ze musi sie odpowietrzyc sama

                      W poniedziałek przyjechała laweta z aso i na serwis
                      juz nie odpalila
                      powodem byl filtr paliwa
                      jakas taka cholerna seria ze przepuszczaja przy zaworku
                      na szczescie wypatrzylem ze na wystawie mieli ten ze starej serii (czarny dekiel ) i po wymianie i oczywiscie odpowietrzeniu jest ok.
                      pali od pierwszego
                      Niech się toczy do końca, dalej i donikąd....amen

                      Komentarz

                      • karlos65
                        Classic
                        • 2006
                        • 2

                        #12
                        dzięki spróbuję to sprawdzić

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez yyahyoo
                          nastapiła zmiana w zapalaniu - teraz zaraza nie chce zapalac codziennie jak jest zimna, ale tylko za pierwszym razem. Kręci tak z 10 sek i zapala. Jaksię ja wyłączy (zaraz po odpaleniu) i odpali drugi raz to odpala w 0,5 sek
                          Gdzieś widziałem podobny problem.

                          Wygląda na to, że paliwo wraca ci do zbiornika, ewentulanie gdzieś masz wyciek... Dopiero jak pokręcisz dociera do układu.

                          Popatrz na to: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=6384

                          Komentarz

                          • yyahyoo
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 200

                            #14
                            1. sprawdze dzisiaj po całym dniu stania pod firmą czy jest paliwo w rurce.... :roll:

                            2. jednak bardziej podejrzewam świece - im zimniej tym gorzej z odpalaniem w tamtym roku miałam baaaardzo podobnie.

                            zastanawia mnie jedno - jaka jest długośc zycia takich świec żarowych???? bo niecały rok to dosyć krótko, prawda???
                            yyahyoo

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez yyahyoo
                              jaka jest długośc zycia takich świec żarowych???? bo niecały rok to dosyć krótko, prawda???
                              Na to ma wpływ kilka czynników. Od stanu instalacji do tego czy da się im kierowca zagrzać i wyłączyć.... a nie odpala kiedy jeszczegrzeją.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                yyahyoo, Przekrec stacyjke dzis poczekaj 15sekund i wtedy zapal, zobaczysz czy bedzie roznica
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • yyahyoo
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 200

                                  #17
                                  hmm.... zawsze czekam aż zgasna wszystkie kontrolki (nie tylko świec). Instalacja wygląda w porządku..
                                  yyahyoo

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Przychodzi mi na myśl jeszcze kąt wtrysku... do sprawdzenia.

                                    Zacznij od kąta wtrysku, świece żarowe są niepotrzebne do około -5 -10 st C.

                                    Dodatkowo sprawdź czujnik temp korzystając z VAG`a, po to jest ...

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      yyahyoo, bylas u Marka trzeba bylo wspomniec o problemie.
                                      Moze podjedz to sprawdzi Ci swiece, czy moze problem lezy gdzie indziej.

                                      A swiece zywotnosc maja rozna. Czasem i 10kkm padaja.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • yyahyoo
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 200

                                        #20
                                        Maicroft --> robiłam tak wczoraj - nie ma żadnej różnicy. Nie ma też znaczenia czy odpalam same kontrolki, gasze wszystko i potem zapalam "normalnie"...

                                        bezduszny --> 1. paliwo w rurce jest normalnie, 2. kat wtrysku właśnie został ustawiony kilka dni temu - nie miało to wpływu na niechęc Octy do odpalania. VAG był ostatnio przy okazji nowego programu u Mastresa i wszystko było OK.

                                        Purchawa --> rozmawiałam o tym z Markiem - tez stwierdził, że nie bardzie wie co to może być :roll:

                                        Własnie byłam w serwisie i wiem narazie tyle, że świece są OK, ale za to okazało się, że prąd do nich nie dochodzi (czyli co? przekaźnik?? bezpiecznik???). Dodam, ze kontrolka świec żarowych gaśnie dosłownie po 1 sek :?

                                        a teraz jakies pomysły macie??
                                        yyahyoo

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Tam jest przekaznik do nich i pewnikiem to, albo bardzo prozaiczne poszedl bezpiecznik, ale to chyba by sprawdzili odrazu
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • yyahyoo
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 200

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Tam jest przekaznik do nich i pewnikiem to, albo bardzo prozaiczne poszedl bezpiecznik, ale to chyba by sprawdzili odrazu
                                            tez mi się wydaje, ze to może byc przekaźnik :evil: Bezpieczników nie sprawdzali dokładnie, bo jestem umówiona na jutro, a dzisiaj tak troszkę "z boku" się wepchnęłam :diabelski_usmiech

                                            czy ktoś wie może ile taka "przyjemność" jak przekaźnik kosztuje??
                                            yyahyoo

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Tam jest przekaznik do nich i pewnikiem to, albo bardzo prozaiczne poszedl bezpiecznik, ale to chyba by sprawdzili odrazu
                                              Heh... będą jaja jak padł tylko bezpiecznik :P a my tu piszemy "co może się zepsuć".

                                              [ Dodano: Czw 02 Lis, 06 18:55 ]
                                              Zamieszczone przez yyahyoo
                                              czy ktoś wie może ile taka "przyjemność" jak przekaźnik kosztuje??
                                              Około średnio 50 pln

                                              Komentarz

                                              • hsurim
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 788
                                                • Kia
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                Zaiteresował mnie ten temat, ponieważ:
                                                1. - od niedawna jeżdżę dieslem,
                                                2. - wraz z obniżeniem się temperatury zauważyłem ociężalsze odpalanie.
                                                Zastosowałem radę jednego z Forumowiczów, kolegi Maicrofta aby przetrzymać nieco dłużej moment uruchomienia silnika od momentu zgasnięcia kontrolki świeć żarowych i ... pomogło :lol:
                                                Uruchamianie przebiega teraz łagodnie i pewnie.

                                                Czy w takim razie świadczyć to może o konieczności wymiany świec żarowych ?

                                                Maicroft, wieeelkie dzięki
                                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez hsurim
                                                  Czy w takim razie świadczyć to może o konieczności wymiany świec żarowych ?
                                                  Nie. Świadczy to o właściwym stosowaniu ich

                                                  Skoro lepiej zapala oznacza, że działają właściwie. Jak jakaś nie będzie działać....zauważysz to podczas mrozu -10... kiedy samochód będzie po zapaleniu nierówno pracował.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...